BAŞKONSOLOSLUĞUMUZUN 8 HAZİRAN İTİBARİYLE OLAĞAN MESAİ DÜZENİNE GEÇMESİ VE İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ HAKKINDA DUYURU
Değerli vatandaşlarımız,
Başkonsolosluğumuzun 8 Haziran’dan itibaren olağan mesai düzenine geçmesi öngörülmektedir. Bu çerçevede, konsolosluk işlemlerini yaptırmak isteyen vatandaşlarımızın, her başvuru sahibi ve her işlem türü için
www.konsolosluk.gov.tr adresinden ayrı ayrı randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri gerekmektedir. Konsolosluk işlemleriyle ilgili ayrıntılı bilgilere ve gerekli belgelere, ayrıca, randevu alınmasına dair ayrıntılı bilgi notumuza internet sayfamızın (www.zurih.bk.mfa.gov.tr) “Bilgi Notları” bölümünden ulaşılması mümkündür.
“Yabancı Ülke Makamlarınca Verilen Boşanma Kararlarının Türk Nüfus Kütüklerine Tescili” başvuruları da, mutad olduğu üzere, Salı ve Perşembe günleri öğleden sonra, 15:00-16:00 saatleri arasında randevusuz kabul edilecektir.
Tebligat, T.C. kimlik kartı ve pasaport teslimatları yine haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 09:00-13:00 saatleri arasında randevusuz yapılacaktır.
Türkiye ve İsviçre'deki emeklilik işlemleri ve sosyal güvenlik konuları hakkında bilgi ve destek almak üzere vatandaşlarımızın Başkonsolosluğumuz bünyesinde bulunan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliğimize (E-posta:
zurih@ailevecalisma.gov.tr, Tel: +41 44 363 93 13) tatil günleri hariç, haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 09:00-13:00 saatleri arasında şahsen Başkonsolosluğumuza gelerek, haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 14:30 ile 17:00 saatleri arasında telefonla veya e-posta yoluyla başvurmaları mümkündür. Şahsen başvurularda randevuya gerek bulunmamaktadır.
Başkonsolosluğumuzca sunulan ücretsiz hukuk danışmanlığı hizmetinden yararlanmak isteyen vatandaşlarımızın, tatil günleri hariç, Pazartesi ve Çarşamba günleri 09:00-12:00 saatleri arasında, randevu almaksızın, Başkonsolosluğumuza şahsen başvurmaları mümkündür.
Önümüzdeki dönemde konsolosluk işlemlerinde yoğunluk yaşanacağı, bu çerçevede, işlem yaptırmak üzere çok sayıda vatandaşımızın Başkonsolosluğumuza başvuracağı gözönüne alınarak, yaşlılık ve hastalık gibi zorunluluk arzeden durumlar haricinde, sadece konsolosluk işlemi yapılacak vatandaşlarımızın Başkonsolosluğumuza gelmeleri ve beraberlerinde refakatçi getirmemeleri, ayrıca, sosyal mesafe kurallarına riayet etmeleri beklenmektedir.
Başkonsolosluğumuz İletişim Bilgileri:
Konsolosluk işlemleri hakkında bilgi almak için +41 44 368 29 00 santral numaramızı tatil günleri hariç hafta içi 14:30-17:00 saatleri arasında arayabilir, konsulat.zurich@mfa.gov.tr adresimize e-posta gönderebilirsiniz. Kaza, cenaze vb. acil durumlarda 7/24 açık olan +41 78 713 28 28 numaralı acil hattımızı arayarak Başkonsolosluğumuz görevlilerine ulaşabilirsiniz.
Saygıyla duyurulur.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00
14:30 - 17:00 arası telefonla ulaşılabilir
Tatil Günleri 2025
18.04.2025 | 18.04.2025 | Paskalya |
21.04.2025 | 21.04.2025 | Paskalya |
28.04.2025 | 28.04.2025 | Bahar Bayramı |
1.05.2025 | 1.05.2025 | İşçi Bayramı |
29.05.2025 | 29.05.2025 | Hz. İsa'nın Göğe Yükselişi |
6.06.2025 | 6.06.2025 | Kurban Bayramı |
9.06.2025 | 9.06.2025 | Hamsin Yortusu |
1.08.2025 | 1.08.2025 | İsviçre Milli Günü |
15.09.2025 | 15.09.2025 | Mahalli Tatil |
29.10.2025 | 29.10.2025 | Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2025 | 26.12.2025 | Noel Tatili |
1.01.2026 | 2.01.2026 | Yılbaşı Tatili |
+ 90 312 292 29 29